Νίκη των Videoclubs, η απόφαση του ΣΕΕ

ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ADMIN   20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012


ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΠΟΦΑΣΗ Αρ. Α 4617

ΘΕΜΑ: ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ “HOL VIDEO CLUB”

ΗΜ/ΝΙΑ & ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΛΕΓΧΟΥ: Α / 4613 / 08.11.2012
ΗΜ/ΝΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ: 15.11.2012
ΗΜ/ΝΙΑ & ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ: Α / 4617 / 19.11.2012

ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ: Σ. ΣΠΥΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΔΕ) , Α. ΚΑΡΑΔΗΣ (ΣΔΕ) , Γ. ΒΑΚΟΝΔΙΟΣ (ΕΔΕΕ) , Α. ΠΛΩΤΑ (ΕΔΕΕ) , J. NASS (ΕΔΕΕ)

ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ:
ΓΙΑ ΤΑ VIDEOCLUBS : Α. ΣΤΟΥΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ, Α. ΔΑΒΙΛΑΣ , Χ. ΜΠΕΧΤΣΗΣ , Α. ΚΟΝΤΑΡΑΚΗΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ HOL : Ε. ΣΙΣΑΜΗ (CREAM) , Ο. ΣΠΙΓΓΟΥ (HOL) , Ν. ΖΑΧΟΣ (HOL)

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΔΕΕ – ΣΔΕ – ΕΣΡ
Η Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας, όπως προβλέπεται από τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας και τον Κανονισμό Λειτουργίας, έλαβε υπόψη της την αίτηση ελέγχου, εξέτασε την υπό έλεγχο επικοινωνία και αξιολόγησε όλα τα στοιχεία που κατατέθηκαν και τα επιχειρήματα που αναπτύχθηκαν κατά τη συνεδρίαση.

Επί της ουσίας της υπόθεσης, η Επιτροπή εξέτασε αναλυτικά όλα τα στοιχεία της υπό έλεγχο επικοινωνίας HOL VIDEO CLUB και ομόφωνα έκρινε ότι με τον τρόπο που αυτή υλοποιείται, τοποθετείται συγκριτικά απέναντι στον κλάδο των επιχειρήσεων video club που δραστηριοποιούνται στην αγορά.
Συγκεκριμένα, όσον αφορά το πρώτο μέρος του τηλεοπτικού - αυτό που διαδραματίζεται στο φυσικό χώρο ενός video club – η Επιτροπή έκρινε
- ομόφωνα ως προς το λεκτικό μέρος (τραγούδι) και
- κατά πλειοψηφία ως προς το εικαστικό, στα σημεία που προβάλλεται το προσωπικό του video club σε «μη επαγγελματική» συμπεριφορά,
ότι αποδίδονται αρνητικά χαρακτηριστικά στις εν λόγω επιχειρήσεις, ιδιαίτερα αναφορικά με τις παρεχόμενες από αυτές υπηρεσίες, το σχετικό κόστος και τον τρόπο εξυπηρέτησης των πελατών τους.

Με βάση τα παραπάνω, η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι η συνολική εντύπωση που δημιουργείται από την υπό έλεγχο επικοινωνία, ενδεχομένως να επηρεάσει αρνητικά την αντίληψη του καταναλωτή γενικότερα για τον κλάδο των επιχειρήσεων video club, προσκρούει στα άρθρα 11 και 12 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως εντός 7 ημερών.

Επιπλέον, σχετικά με το κόστος της διαφημιζόμενης υπηρεσίας, σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν κατά τη διαδικασία, ο συνδρομητής απαλλάσσεται από το κόστος της συνδρομής για 6 μήνες, χρεώνεται ωστόσο για το διάστημα αυτό με το κόστος που βαρύνει την «ενοικίαση» ταινιών.
Κατά την άποψη της Επιτροπής η φράση «…και οι 6 πρώτοι μήνες δώρο» δεν αποδίδει πλήρως και σαφώς τους όρους της συγκεκριμένης προσφοράς και πιθανόν να δημιουργήσει την εσφαλμένη εντύπωση στους καταναλωτές ότι για τους 6 πρώτους μήνες δεν υπάρχει καμία χρέωση.
Για το λόγο αυτό η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι επί του σημείου αυτού η επικοινωνία προσκρούει στα άρθρα 3 και 5 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως εντός 7 ημερών.